• Imprimeix

Què heu fer si us roben o perdeu el mòbil

Procureu seguir les següents recomanacions tan aviat com detecteu que us han robat el mòbil o que l'heu extraviat.

Primer de tot...

Assegureu-vos que heu sol·licitat a la vostra companyia de telefonia que bloquegi la línia i també la targeta SIM.

Canvieu les contrasenyes d’accés a:

  • les xarxes socials,

  • als serveis web que utilitzeu, en especial serveis al núvol (Dropbox, iCloud, Picasa, Google Drive,...),

  • botigues en línia,

  • o llocs on heu emmagatzemat dades de targetes de crèdit o altres serveis de pagament en línia.

 

Elimineu les dades i bloquegeu el mòbil

Utilitzeu les aplicacions de bloqueig de comptes o d’eliminació de dades remotes que permeten algunes aplicacions o serveis web.

iOS (iPhone, iPAD, iPod)

Podeu localitzar el dispositiu i bloquejar-lo a distància per evitar que algú accedeixi a les vostres dades. A l’iOS 7 o posterior:

  • Si teniu activat Buscar l’iPhone: inicieu sessió a icloud.com/find des d’un ordinador o utilitzeu l’app Buscar l’iPhone des d’un dispositiu iOS per bloquejar el telèfon o esborrar–ne les dades.
  • Si no teniu activat Buscar l’iPhone: canvieu la contrasenya de l’ID Apple per impedir que algú accedeixi a les vostres dades d’iCloud o utilitzi altres serveis; recordeu canviar les contrasenyes d’altres comptes d’Internet.

Android

Podeu conèixer el vostre numero d’IMEI i gestionar la localització del dispositiu, bloquejar-lo o esborrar-ne dades de manera remota:

  • Des del navegador accediu al Gestor de dispositius Android (busqueu-la amb el cercador si no en coneixeu l’adreça).
  • Cal que prèviament hagueu activat les opcions que us permeten actuar sobre el dispositiu de manera remota en la Configuració Google del vostre dispositiu.

 

 

Reactiveu els comptes de les xarxes socials

Whatsapp

Un cop heu bloquejat la targeta SIM, desactiveu el Whatsapp en el telèfon sostret o extraviat:

  • Si teniu un duplicat de la vostra SIM, introduïu-la en un altre telèfon i activeu el servei en aquest aparell.
  • Si no teniu duplicat, envieu un missatge a support@whatsapp.com indicant el vostre número (amb el prefix internacional (+34) 6xxxxxxxxx) i sol·liciteu la desactivació del vostre compte.

Facebook

  • Consulteu els passos a seguir des de l’apartat Seguretat de l’Ajuda.
  • Tanqueu les sessions que tingueu obertes des d’altres aplicacions o serveis web des de l’apartat Seguretat.

Twitter

  • Modifiqueu la contrasenya.
  • Revoqueu l’accés a les aplicacions de tercers des de l’apartat Aplicacions de la Configuració.
  • Seguiu les indicacions que trobareu a Problemas para acceder a una cuenta des del Centre d’Ajuda del web de Twitter.

 

Data d'actualització:  22.10.2015