• Imprimeix

Avís "phishing" Caixabank

Correu electrònic que suplanta la identitat de l'entitat bancària.

Phishing laCaixa
 

El missatge promet retornar-vos una quantitat de diners determinada; per accedir al reemborsament cal clicar en l'enllaç que us proporcionen.

 

 

Us arriba un correu electrònic que simula ser de l'entitat bancària.

El missatge promet retornar-vos una quantitat de diners determinada; per accedir al reemborsament cal clicar en l'enllaç que us proporcionen i que us adreçarà a una pàgina molt semblant a l'original; en aquesta pàgina us demanen facilitar unes dades o claus d'accés al vostre compte.

Es tracta, tanmateix, d'un cas de phishing, un dels fraus més utilitzats a Interentmissatges de correu electrònic, SMS o trucades que suplanten la identitat d’una entitat financera o d'una empresa o web de comerç electrònic en els quals teniu un compte; els missatges us adrecen, en realitat, a pàgines o aplicacions fraudulentes que simulen ser les reals per aconseguir les dades personals, codis d’accés, informació confidencial, etc.

Hi ha diversos indicadors que ens poden ajudar a identificar un frau:

  • Us sol·liciten les claus i altres dades d'accés al vostre compte, una pràctica que de forma habitual les entitats mai fan. En cas de dubte, poseu-vos en contacte amb l'entitat per esbrinar si el correu és real o si sol·liciten habitualment les dades a què fan referència el missatge.
  • Sovint el missatge inclou una excusa relacionada amb pèrdua de dades per problemes tècnics o de seguretat i us demanen que accediu al vostre compte mitjançant un enllaç.
  • En alguns casos hi ha errors ortogràfics o expressions incorrectes i que no són pròpies de l'idioma del missatge.
  • Sol·liciten que realitzeu alguna acció amb urgència.
  • El correu no està personalitzat i no inclou cap dada referent a la persona a qui s'envia (nom o cognoms, xifres del vostre document identificatiu, del vostre compte...); utilitzaran, per tant, expressions com "Benvolgut client", "Benvolgut", "Benvolguda", "Amic”, etc.
  • Llegiu amb atenció el missatge abans de realitzar cap acció.
  • No obriu missatges de correu electrònic d’origen desconegut.
  • Eviteu facilitar les claus d'accés amb ningú i utlitizeu contrasenyes difícils de deduir.
  • Comproveu amb la vostra entitat si sol·liciten dades dels usuaris o claus d'accés per mitjà de correu electrònic, SMS. Desconfieu si no heu rebut mai abans un correu sol·licitant-vos dades.
  • Comproveu que la pàgina web és segura. Cerqueu la icona d’un cadenat en la barra d’adreces del navegador i assegureu-vos que l’adreça de la web comenci per https://
  • Desconfieu dels xecs regals, de regals o d'ofertes per un preu molt per sota del mercat.

 

Data d'actualització:  24.08.2016